Koffievraagje?

Vragen over jouw koffie abonnement

Welkom op onze FAQ-pagina! Hier hebben we de antwoorden op een aantal van de meest gestelde vragen verzameld om je de informatie te geven die je nodig hebt. Of je nu nieuwsgierig bent naar onze koffiecadeaupakketten, betaalmethoden, abonnementsgegevens of andere aspecten van onze service, je vindt de antwoorden hier.

Onze FAQ’s 

  • Past het pakketje door een brievenbus > past precies!
  • Hoe betaal ik het koffie-cadeau > via onze shop pagina kun je gelijk met iDeal betalen.
  • Stopt het cadeau-abonnement automatisch > ja, jij geeft aan hoeveel maanden wij verzenden.
  • Kan ik er een persoonlijk bericht bij sturen? > ja, in het aanmeldformulier kan je een tekst plaatsen die we op een leuk kaartje schrijven voor de ontvanger.
  • Hoe ziet het pakket eruit > brievenbusdoos met 3 koffiezakken + leuke infokaartjes over koffie
  • Staat er informatie op over koffie > op ieder etiket staat o.a. brander, herkomst en omschrijving vermeld
  • Verzenden jullie ook naar Belgie of Duitsland > Zeker, er zijn veel Belgische en Duitse cadeau-ontvangers, meerprijs i.v.m. verzending is €9,50 per pakket. Mail ons voor deze optie.

Aanmelden

    1. Tijdslimiet voor een pre-order:
 18e van de maand tot de 18e van de volgende maand
    2. De pakketjes worden 1 x per maand verstuurd op de laatste woensdag van de maand.
    3. Het koffie abonnement van Roast heeft een minimale looptijd van 3 maanden. Dat wil zeggen dat je het abonnement min. voor 3 maanden uitprobeert. Wil je liever de box een keer uitproberen, kies dan voor de Try Out box.

Betaling

    1. Bij het lid worden van het abonnement, betaal je via de website het bedrag voor de eerstvolgende Roast pakket. De dag dat je lid word is ook de datum van het volgende incassobedrag. (Het bedrag is inclusief verzendkosten en inclusief BTW, dus geen administratie kosten of andere verborgen bedragen!)
    • Voorbeelden: – Je wordt lid op 15 juli, Roast zending van die maand is betaald via woocommerce. Zending wordt laatste woensdag van juli geleverd en volgende incassering is 15 aug voor het september pakket. – Je wordt lid op 19 juli, Roast zending is betaald via woocommerce. Zending wordt laatste woensdag van september geleverd en volgende incassering is 19 aug voor het oktober pakket.

Pauzeren en stopzetten

    1. Abonnement is op elk moment stop te zetten of te pauzeren. Alleen als we dit na de 18e van de maand door krijgen dan wordt het pakket van die maand nog bezorgd omdat we de koffie’s dan al hebben ingekocht.
    2. Pauzeren kan tot maximaal 3 maanden.
    3. Pauzeren en het abonnement weer aanzetten kun je zelf via je acccount doorgeven. Stopzetten kan via een mail te sturen naar: info@roast.nl. Er volgt kort daarna een bevestigingsmail.

Adres wijzigen

    1. Verhuizen? Geef je nieuwe adres door binnen je account.
    2. Wel aub graag op tijd doorgeven, houdt er aub rekening mee dat we de pakketten op de laatste woensdag van de maand verzenden.

De koffies

    1. De koffie’s worden elke maand zorgvuldig geselecteerd door Roast. Wij zijn zelf koffiebranders, daardoor hebben we kennis van de producten en kunnen we maandelijks een mooi assortiment samenstellen. We vragen ook altijd eerst monsters op bij nieuwe branders en testen deze uitvoerig dmv een cuppingmethode. Je bent dus verzekerd van kwaliteitskoffie elke maand.
    2. We werken alleen samen met micro branderijen van klein tot middelgroot. Branderijen die alleen specialty coffee branden. Dit is kwaliteitskoffie met een hoge cuppingscore.
    3. Een deel van de opbrengsten uit onze koffieabonnementen, doneren we maandelijks aan het Circular Coffee Fund. Deze stichting zorgt voor de educatie van de koffieboeren waardoor de plantages beter geoogst worden voor mens en milieu en de kwaliteit beter wordt wat weer resulteert in een betere prijs voor de boeren.
    4. Standaard sturen we hele koffiebonen op, maar we kunnen de bonen ook eventueel malen voor de juiste koffiemachines. We adviseren wel om te kiezen voor hele koffiebonen aangezien de kwaliteit van gemalen koffie al snel achteruit gaat.
    5. De box is helaas niet retourneerbaar.
    6. Vind je een koffie erg lekker, leuk! Deze kun je bijbestellen bij de brander zelf. Mocht je geen contactgegevens kunnen vinden van de branderij, neem een kijkje op onze website.
    7. De verpakkingen van Roast zijn 100% recyclebaar, dus gooi deze aub weg bij het plastic afval. De koffiebonen kun je het best bewaren in deze koffiezakjes aangezien deze een speciale koffiefilter heeft waardoor de bonen nog kunnen ontgassen maar er geen zuurstof bij kan.
    8. De koffiebonen zijn een jaar te bewaren in de ongeopende zakjes, maar ons advies is om deze binnen 4 weken te consumeren aangezien de smaak anders verloren gaat.
    9. Advies nodig met het afstellen of het zetten van een goed kop koffie, houdt onze socials in de gaten!  Liever persoonlijk advies nodig? Stuur een mail naar: info@roast.nl

De werkwijze van Roast

  • Hoe selecteert Roast de koffiebonen > Wij werken uitsluitend met micro koffiebranderijen, die specialty coffee inkopen. Wij selecteren deze koffie maandelijks bij Roast. Wij zijn zelf koffiebranders en hierdoor hebben we specialistische kennis over de producten. Zo stellen we maandelijks een mooi assortiment samen.Wanneer we een samenwerking aangaan met een nieuwe koffiebrander, vragen we altijd eerst monsters aan. Deze testen we door middel van een cuppingmethode. Pas als ze goedgekeurd zijn, ontvang jij ze bij je thuis. Elke maand ben je dus verzekerd van kwaliteitskoffie. 
  • Wat is specialty coffee? > Specialty koffiebonen zijn van hoogwaardige kwaliteit. De experts van de SCA (Specialty Coffee Association) beoordelen de koffiebonen. Dit komt tot stand door middel van een cuppingtest. Koffiebonen krijgen een speciale ‘ranking’, tussen de 0 en 100. Alles met een score boven de 81, noem je ‘specialty coffee’. Slechts 20% van de markt valt onder specialty coffee!

Bedankt voor je bezoek aan onze FAQ-pagina. Als je nog vragen hebt of hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen door naar onze koffievraagje pagina te gaan, dat kan via deze knop of kijk hieronder in het blauwe vak op de zwarte knop te drukken. We zijn er om u te helpen en ervoor te zorgen dat uw koffie-ervaring met Roast uitzonderlijk is.